29 Mei 2010

TAKLIMAT SUKANEKA DAN PENYERAHAN BAJU KONTIJEN “PASSMA”.

Simbolik penyerahan baju kontijen oleh KK Hjh Rasidah kepada Pengerusi PBB

Betong, 28 Mei 2010. Kontijen pasukan sukaneka ranting Kampung Masjid / Passa Betong mengadakan taklimat berkenaan permainan sukaneka peringkat kampung melayu Betong 2010. Taklimat berkenaan diadakan di rumah Rokayah bt Hj Julaihi. Majlis yang bermula sekitar jam 8.30 malam berlangsung dalam suasana ceria.

Peserta sukaneka kontijen kampung Masjid Betong yang penuh berkeyakinan semua hadir untuk sesi taklimat berkenaan. Semangat kesukanan yang ditunjukkan oleh peserta membayangkan kejayaan pada keesokan harinya.

Encik Sharkawi Amek selaku pengerusi majlis pada malam itu, yang juga bertindak sebagai koordinator pasukan memberi sedikit tip dan maklumat yang penting kepada semua peserta. Dengan penuh keyakinan semua peserta memberi perhatian dan menerima dengan penuh semangat.

Beliau juga menjelaskan bahawa beliau danEncik Abang Suhailie Pengerusi Ranting PBB Kampung Masjdi / Passa Betong merangkap penolong pengerusi JKKK Kampung Masjid Betong telah berkesempatan berjumpa dengan peserta dari Kampung Melayu Passa untuk berbincang tentang perbelanjaan dan kos yang di perlukan dalam menjayakan program sukaneka berkenaan.

Pihak Jawatankuasa JKKK Kampung Melayu Passa bersetuju dengan apa jua keperluan untuk majlis berkenaan dan sanggup mengeluarkan perbelanjaan sebagaimana yang dicadangkan.

Peruntukan yang dipersetujui merangkumi kos untuk membeli pakaian, makanan dan minuman. Namun begitu, kos yang dikeluarkan oleh kedua-dua pihak bergantung kepada penyertaan peserta dalam kontijen. Ini bermakna siapa yang lebih banyak menghantar peserta maka lebih banyak kos yang dikeluarkan.

Taklimat tentang permainan telah dibentangkan oleh Encik Saleman Senin. Selaku Biro ICT JKKK Kampung Masjid Betong beliau juga bertanggungjawab menguruskan Buku Program Sukaneka berkenaan. Beliau telah menerangkan serba ringkas tentang perincian dan perjalanan sukaneka yang dijalankan pada keesokannya.

KK Hjh Rasidah Hj Julaihi Ketua Kampung Masjid Betong juga telah memberi kata-kata perangsang kepada semua peserta dan mengharapkan kerjasama semua peserta agar kejayaan akan dapat dikecapi. Beliau juga berpesan agar semua peserta menjaga imej pasukan demi kepentingan semua pihak. Berjuang dengan semangat kesukanan dan kerjasama berpasukanperlu diamalkan dalam usaha ini.

Majlis diakhiri dengan penyerahan baju kontijen oleh KK Hjh Rasidah kepada Pengerusi PPB Ranting Kampung Masjid / Passa Betong. Majlis simbolik tetapi penuh bermakna telah dirakamkan sebagai kenangan semua peserta. Seterusnya semua peserta telah diserahkan dengan baju kontijen sebagai semangat dalam menjayakan sukaneka pada esoknya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan