27 Julai 2010

JKKK KAMPUNG MASJID BETONG SERTAI PROGRAM SEJIWA SENADA

Tempat Kedua acara Lumba Perahu Darat

Tersungkur... walaupun begitu mereka di tempat kedua



Acara Mengupas Buah Pinang

Street Soccer hanya mampu sampai ke suku akhir

BETONG. 25 Julai (ahad). Dalam rangka kerajaan mendekati rakyat, berbagai aktiviti telah dirancang bagi merancakkan pendekatan tersebut, Program Sejiwa Senada Betong 2010 antara yang telah berlangsung dengan jayanya. Program tersebut berakhir dengan cukup meriah.  Program yang berlangsung bermula pada 23 hingga 25 Julai 2010 di Betong telah mendapat sambutan yang menggalakkan dikalangan penduduk kampung dan masyarakat sekitar Betong

Berbagai aktiviti telah dirancang dan disajikan dalam program tersebut. Semasa berlangsungnya program itu Bahagian Betong bagaikan satu Pesta. Dianggarkan 3000 orang pengunjung luar telah datang ke Betong untuk sama-sama meraikan Perasmian Majlis tersebut yang telah dilangsungkan di Dewan Panglima Rentap Betong.

JKKK Kampung Masjid Betong turut menyertai aktiviti sempena Program Sejiwa Senada Betong 2010. Antara aktiviti yang disertai ialah Sukaneka dimana JKKK Kampung Masjid Betong telah menjuarai permainan Kuit, Menganyam Ketupat, Mengupas Buah Pinang dan Lumba Dalam Guni (kategori wanita). Mereka juga menduduki tempat kedua dalam acara Lumba Perahu Darat(terbuka dewasa).

Walaupun tidak menyertai kesemua acara namun keputusan yang diperolehi cukup membanggakan.

Tahniah kepada semua peserta yang telah mengambil bahagian........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan