14 Ogos 2010

JKKK KAMPUNG MASJID BETONG ANJUR MAJLIS KESYUKURAN MENYAMBUT RAMADAN

Sebahagian penduduk yang hadir sedang menjamu selera

Sabar... Menunggu giliran mengambil makanan


Alhamdulillah... penduduk yang hadir sama dalam majlis tersebut

BETONG. Seramai 200 penduduk Kampung Masjid Betong telah menghadiri majlis Kesyukuran Menyambut Ramadan yang telah dilangsungkan di Gelanggang Serbaguna Kampung Masjid Betong pada 9 Ogos 2010 yang lalu.

Majlis sambutan tersebut telah dianjurkan oleh JKKK Kampung Masjid Betong dengan kerjasama semua penduduk Kampung Masjid Betong. Ini adalah kesinambungan daripada sambutan yang telah diadakan pada tahun yang lalu yang diadakan ditempat yang sama dan mendapat sambutan yang amat menggalakkan di kalangan penduduk kampung.

Menurut Ketua Kampung Masjid Betong Hjh Rasidah bt Hj Julaihi, sambutan yang amat menggalakkan daripada penduduk kampung pada tahun lepas telah memberi inspirasi kepada pihak JKKK untuk mengadakan majlis berkenaan di tempat yang sama. Sebarang masalah dan kekangan yang berlaku akan cuba hadapi dengan kerjasama daripada semua ahli Jawatankuasa dan pada tahun ini jawatankuasa sekali lagi telah berjaya melaksanakan program yang telah di rancang bersama penduduk kampung semasa mesyuarat bersama penduduk kampung sedikit masa yang lalu.

Dengan adanya majlis seumpama ini, silaturrahim dikalangan penduduk kampung tidak kira yang tua dan yang muda dapat dieratkan. Lebih-lebih lagi apabila penduduk kampung memberi kerjasama dengan menghulurkan sumbangan dalam menjayakan majlis tersebut.

Semangat kerjasama yang ditunjukkan merupakan nilai murni yang ingin diserapkan kedalam jiwa setiap penduduk kampung bagi mengukuhkan perpaduan dikalangan semua juga dakyah-dakyah negatif yang sering dihamburkan dapat dielakkan.

Pada majlis yang sama, jemputan yang hadir terdiri daripada Penghulu Kampung Melayu Betong Tuan Haji Abang Zawawie bin Abang Rajit, Kaunselar Tuan Haji Rajuna bin Omar, Ketua-ketua Kampung dan penduduk-penduduk kampung turut hadir ialah penduduk kampung berdekatan yang dijemput sama dalam majlis tersebut.

Semoga kehadiran Ramadan al-Mubarak dapat mengelakkan semua daripada sifat keji dan mungkar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan